|

Rola i zadania nauczyciela współorganizującego kształcenie w przedszkolu i szkole.

W przedszkolach i szkołach coraz więcej zatrudnianych jest nauczycieli
współorganizujących kształcenie, potocznie zwanych nauczycielami wspomagającymi. 
Dysponują wysokimi kwalifikacjami obejmującymi nie tylko edukację podstawową,
ale także opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi, ze spektrum autyzmu.
Nauczyciel wspomagający ściśle współpracuje z całą kadrą pedagogiczną nad opracowaniem najlepszych metod nauczania i rozwoju dzieci. Do tego wspomaga bezpośrednio dzieci w trakcie zajęć: pomaga w zadaniach, motywuje do nauki i przystosowuje do funkcjonowania w grupie.
Regularnie kontaktuje się z rodzicami dziecka. Wypracowanie zasad dobrej współpracy
z innymi nauczycielami i rodzicami może przysparzać pewnych trudności.
Dlatego celem tego szkolenia jest zapewnienie nauczycielom narzędzi i strategii
niezbędnych do skutecznej wzajemnej współpracy. Podczas szkolenia omówione zostaną
kwalifikacje, zadania, obowiązki i dokumentowanie pracy nauczyciela wspomagającego
oraz podane praktyczne wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności komunikacji, planowania
i koordynacji działań w celu efektywnego wspierania procesu nauczania.

Edukator:

Anna Polak– psycholog, pedagog, socjoterapeuta, certyfikowana trenerka i edukatorka, specjalistka w zakresie wychowania, profilaktyki, pomocy psychologiczno- pedagogicznej i terapii dzieci i młodzieży z 28 letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalistka w zakresie wdrażania systemu zarządzania jakością według norm ISO oraz kontroli zarządczej. Była wieloletnia Prezes Zarządu Stowarzyszenia Pomocy Dzieci i Młodzieży „Perspektywa”.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

Po szkoleniu uczestnik pogłębi wiedzę i umiejętności z zakresu:

  • praw i obowiązków oraz zadań nauczyciela współorganizującego zwanego potocznie
    wspomagającym,
  • dostosowania metod i form pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie,
    ze spektrum autyzmu,
  • tworzenia i uzupełniania oraz interpretowania dokumentacji dla ucznia z orzeczeniem o
    potrzebie kształcenia specjalnego,
  • zwiększenia efektywności nauczania dzięki skutecznej współpracy,
  • lepszej komunikacji między nauczycielami i nauczycielem współorganizującym
    proces kształcenia,
  • skutecznego rozwiązywania konfliktów i negocjacji w trudnych sytuacjach.

Program szkolenia:

  1. Usystematyzowanie wiedzy z zakresu kwalifikacji, zadań i obowiązków nauczyciela
    współorganizującego kształcenie
  2. Interpretowanie zaleceń z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
  3. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych
    i rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  4. Przykładowe metody, sposoby pracy z uczniem na zajęciach.
  5. Sporządzanie dokumentacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu.
  6. Włączanie ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w zespół klasowy.
  7. Zasady efektywnej współpracy nauczyciela wspomagającego z innymi nauczycielami.
  8. Zasady dobrej komunikacji. Jak rozwiązywać konflikty i trudne sytuacje w pracy z innymi nauczycielami.
  9. Dokumentowanie pracy nauczyciela wspomagającego.
  10. Pytania do wykładowców.

Masz więcej pytań?
Zapraszamy do kontaktu:

ZADZWOŃ DO NAS:

502 300 144 Joanna Cichmińska
502 300 160 Katarzyna Kowalska
502 300 177 Magdalena Turska-Kicman

Podobne wpisy