Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Polska jest zobowiązana do wdrożenia systemu edukacji włączającej
na mocy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych oraz Strategii Unii Europejskiej „Europa bez barier”.
W związku z tym każdy uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
będzie mógł uczęszczać do szkoły ogólnodostępnej.
Będzie to wymagało od wszystkich nauczycieli szerokiej wiedzy dotyczącej
wsparcia edukacyjnego uczniów z różnymi dysfunkcjami, prowadzenie odpowiedniej dokumentacji,
a także integrowania ich z klasą i środowiskiem szkolnym.
Na takie potrzeby odpowie proponowane przez nas szkolenie, w trakcie którego zostaną przybliżone
idee edukacji włączającej , zaprezentowane sposoby racjonalnego wspomagania i ukierunkowywania
rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym
(z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się,
z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem,
wybitnie zdolnych) zarówno w szkolnictwie ogólnodostępnym, jak i integracyjnym.
KORZyści ze szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
Program szkolenia:
- Zadania edukacji włączającej; rola i obowiązki nauczycieli we wdrażaniu tego modelu kształcenia.
- Samorozwój i samorealizacja dziecka jako priorytet edukacji włączającej.
- Model współpracy między wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w proces kształcenia i wychowania dzieci oraz uczniów.
- Synergia działań różnych podmiotów działających na rzecz dziecka – ucznia.
- Czynniki mając wpływ na podniesienie jakości kształcenia, praca w zespołach zróżnicowanych.
- Nowy model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodzin.
- Ocena funkcjonalna jako uporządkowanie i standaryzacja działań w zakresie diagnozy i następujących po niej oddziaływań edukacyjnych.
- Elastyczne metody oceniania nastawione na motywowanie do rozwoju i wskazywanie mocnych stron