Wspomaganie ucznia w rozwoju osobowym jako cel edukacji.
„Osobowość kształtuje się nie przez piękne słowa, lecz pracą i własnym wysiłkiem…”
Albert Einstein
Podstawa programowa wskazuje cele kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Przyglądając się tym zapisom, nie sposób nie zauważyć, że jest to dążenie do rozwoju ucznia w różnych płaszczyznach.
Odnajdujemy tam zalecenia dotyczące:
– wszechstronnego rozwoju osobowego ucznia przez pogłębianie wiedzy
oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;
-zachęcania do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego
na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy;
-wspierania ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji.
O rozwoju osobowym mówimy wówczas, gdy dokonujemy zmian w zakresie funkcjonowania intelektualnego,
emocjonalnego, motywacji, adaptacji do środowiska, kontaktów interpersonalnych i koncepcji siebie.
Z tym pojęciem łączy się ścisłe rozwój osobisty, czyli proces ciągłego uczenia się, doskonalenia swoich umiejętności,
poznawania siebie oraz rozwijania swego potencjału w różnych dziedzinach życia.
Udział w szkoleniu przygotuje nauczycieli do pracy z uczniami w tym kierunku.
Uczestnicy otrzymają narzędzia do prowadzenia zajęć – to ciekawy materiał do wykorzystania podczas godzin
z wychowawcą w klasach VI-VIII szkoły podstawowej oraz na kolejnych etapach nauczania.
KORZyści ze szkolenia:
Uczestnicy:
Program szkolenia:
- Po co się rozwijam i co motywuje mnie do działania?
- Jak wyznaczać cele i przygotować swój plan rozwoju?
- Metody zarządzania czasem i walka z prokrastynacją – praktyczne sposoby.
- Na czym polega dobra komunikacja, czyli o sztuce dogadywania się z ludźmi.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem i emocjami w trudnych sytuacjach.
- Budowanie pewności siebie i wywieranie dobrego wrażenia.