Z jakimi trudnościami obecnie borykają się uczniowie ? Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży w świecie realnymi wirtualnym.
Z najnowszego raportu NASK – Nastolatki 3.0. wynika:
„Internet wciąga młodych ludzi coraz mocniej.
źródło: Młodzież w internecie – raport „Nastolatki 3.0” – Cyfryzacja KPRM – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Blisko co dziesiąty (11,5%) nastolatek w wolnym czasie jest aktywny w sieci ponad 8 godzin dziennie,
a co piąty (21,3%) spędza tyle czasu przed monitorem w dni wolne od lekcji.
Co szósty nastolatek (16,9%) intensywnie korzysta z internetu w godzinach nocnych (po godz. 22).”
We współczesnym świecie przesyconym informacją i techniką dzieci i młodzież żyją za szybko, za intensywnie, w stanie ciągłego pobudzenia.
Szukając prostych rozwiązań i wskazówek, jak żyć, narażeni są na wiele zagrożeń np. nieodpowiednie treści do wieku
rozwojowego, cyberprzemoc, grooming, substancje psychoaktywne i leki, pułapka cywilizacyjna.
Na szkoleniu przybliżone zostaną współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży,
jak je rozpoznawać, jakie symptomy wskazują na problemy i trudności ucznia,
w jaki sposób go wspierać oraz mu pomóc we współpracy z rodzicami.
KORZyści ze szkolenia:
Program szkolenia:
- Zagrożenie – czym jest?
- Dzisiejszy świat ucznia – dziecka, nastolatka
- Rodzaje zagrożeń dzieci i młodzieży w sieci i w życiu realnym:
– kryzys rodzinny
– zaburzenia afektywne
– zagrożenia w sieci: nieodpowiednie treści, cyberprzemoc, cyberkradzież, seksting, grooming, gry, niebezpieczne wyzwania, nadużywanie internetu, itp. - Eksperymentowanie ze środkami psychoaktywnymi.
- Symptomy kryzysu psychicznego, trudności, problemów emocjonalnych.
- Wsparcie i pomoc uczniowi doświadczającego kryzysu, trudności – sposoby, przykłady dobrych praktyk.
- Współpraca z rodzicami, instytucjami pracującymi na rzecz dziecka i rodziny – przykłady dobrych praktyk.