Jak dobrze opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia oraz IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa?
W związku z wdrażaniem od wielu lat modelu edukacji włączającej coraz więcej uczniów objętych kształceniem specjalnym
uczęszcza do przedszkoli i szkół ogólnodostępnych i integracyjnych.
Dyrekcja, nauczyciele i specjaliści w przedszkolu, szkole mają wiele zadań związanych z realizacją zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego tych uczniów. Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym nakłada obowiązek opracowania WOPFU i IPET- u.
Podczas szkolenia przedstawione zostaną wytyczne do tworzenia WOPFU i IPET-u
zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego oraz praktyczne uwagi do pracy z uczniami objętymi kształceniem specjalnym.
KORZyści ze szkolenia:
Program szkolenia:
- Aktualne przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia specjalnego dzieci, uczniów w przedszkolu, szkole.
- Diagnoza potrzeb rozwojowych, edukacyjnych, możliwości psychofizycznych dzieci, uczniów objętych kształceniem specjalnym– metody, przykładowe narzędzia.
- Opracowanie WOPFU i IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego – praktyczne wskazówki, przykładowe formularze.
- Realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz praktyczne uwagi do pracy z dziećmi, uczniami objętymi kształceniem specjalnym.
- Dokumentowanie pracy z dzieckiem, uczniem objętym kształceniem specjalnym.