Zapoznaj się z naszą propozycją
szkoleń dla Rady Pedagogicznej!
Kompleksowe szkolenia z gotowymi wzorami dokumentów, praktycznymi rozwiązaniami i wiedzą opartą na wieloletnim doświadczeniu!
TEMATYKA:
- Pozytywna edukacja w praktyce,
czyli jak szkoła może sprzyjać dobrostanowi uczniów. - Konstruowanie wymagań edukacyjnych zgodnie
z podstawą programową w świetle nowych przepisów prawnych. - 4K, czyli cztery najważniejsze kompetencje XXI wieku.
- Aktywne notatki wspierające proces nauczania
– uczenia się. - Nowe Standardy MEN dotyczące postępowania
dla nauczycieli i specjalistów w przypadku kontaktu
z osobami w kryzysie samobójczym,
po próbie samobójczej i w żałobie po śmierci samobójczej. - Co nauczyciel powinien wiedzieć o samookaleczaniu się
i zachowaniach samobójczych wśród dzieci i młodzieży? - Co to są kompetencje emocjonalno – społeczne
oraz jak je rozwijać u uczniów w szkole podstawowej? - Dokumentacja pracy nauczycieli, wychowawców
i specjalistów. - Tutoring – budowanie osobistej ścieżki rozwoju.
- W jaki sposób realizować, monitorować
oraz oceniać STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH? - Czym jest „Pozytywna dyscyplina” w klasie ?
- Dyscyplina emocjonalna, jak lepiej radzić sobie z emocjami?
- Dziecko jako ofiara lub świadek przemocy w rodzinie –obowiązki i zadania pracowników oświaty, zgodne z przepisami prawa.
- Gry, aplikacje oraz inne technologie w edukacji-
zastosowanie na lekcjach, zajęciach pozalekcyjnych
jako idealny sposób na poprawę jakości edukacji szkolnej
i domowej. - Rewolucja w nauczaniu: Jak szybko i łatwo tworzyć kreatywne materiały z Canva for Education ?
- Higiena cyfrowa, źródła zagrożeń dla dzieci i młodzieży jakie niesie za sobą nieprawidłowe wykorzystywanie gier, aplikacji oraz zasobów świata cyfrowego.
- Jak aktywizować i motywować uczniów ?
– narzędzia i metody. - Pierwsza pomoc przedmedyczna – podstawy i zasady udzielania.
- Jak dbać o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży?
- Hejt w szkole – jak zapobiegać, reagować i pomóc uczniom?
- Hejt w szkole – co może dyrektor i nauczyciel?
- Jak oceniać uczniów ze SPE w modelu edukacji włączającej?
- Jak pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
- Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu?
(z autyzmem i zespołem Aspergera) - Jak organizować i dokumentować pomoc
psychologiczno – pedagogicznej w placówce oświatowej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa? - Jak przeprowadzić zajęcia wychowawcze o Standardach Ochrony Małoletnich? Jak zapoznać uczniów
ze Standardami Ochrony Małoletnich przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu i krzywdzeniu? - Jak pomóc młodym ludziom w kryzysie psychicznym
oraz zapobiec samookaleczeniom i próbom samobójczym? - Jak rozpoznać i pomóc uczniowi z depresją?
- Jak zrozumieć, reagować i pomóc dziecku,
które nie radzi sobie z emocjami? - Jak rozpoznawać problemy wychowawcze
oraz reagować na dysfunkcje u dzieci w wieku szkolnym? - Jak skutecznie pozyskać środki pozabudżetowe?
- Ochrona Danych Osobowych w szkołach i placówkach oświatowych.
- W jaki sposób uczyć bez zadawania prac domowych?
- Ocenianie kształtujące uczniów, w tym dzieci
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). - Jak skutecznie komunikować się z dziećmi i młodzieżą
w placówce oświatowej? - Psychologia konfliktu. Trudny uczeń- nauczyciel mediator.
- Mediacje- forma rozwiązywania konfliktów
w szkole i w domu. - Prawa i obowiązki nauczyciela.
Zadania nauczycieli wynikające z ustawy
Prawo oświatowe i ustawy o systemie oświaty. - Mobbing w szkole.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
oraz możliwości psychofizycznych ucznia. - DLA PRZEDSZKOLA:
Nauczanie matematyki wg koncepcji prof. Klus-Stańskiej - Brak koncentracji – jak pomóc rozkojarzonemu
dziecku/ uczniowi? - Budowanie i dbanie o dobrostan psychiczny nauczycieli.
- Co wzmacnia kondycję psychiczną młodzieży,
a co im podcina skrzydła?
Jak pomóc młodzieży w sytuacji kryzysowej? - Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej.
Co powinien wiedzieć oraz zrobić nauczyciel? - Skuteczne nauczanie z wykorzystaniem analizy
wyników egzaminów zewnętrznych.
- Jak skutecznie oceniać uczniów ?
– Efektywne ocenianie w praktyce. - Jak zapobiegać zachowaniom trudnym i ryzykownym
wśród dzieci i młodzieży? - Jak zastosować Chat GPT i inne narzędzia sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela? – praktyczne wskazówki
- Edukacja w erze cyfrowej – wyzwania dla nauczycieli
i uczniów. - Jak udzielać informacji zwrotnej, motywować i doceniać ucznia? Pomysł na sukces dydaktyczny i wychowawczy.
- Dyscyplinowanie uczniów w klasie oraz radzenie sobie
w trudnych sytuacjach – efektywne sposoby. - Jak sobie radzić z roszczeniowym rodzicem i kłopotliwym uczniem w szkole ? – praktyczne wskazówki.
- Jak współpracować z rodzicami uczniów w szkole?
Wybrane aspekty prawne z zastosowaniem władzy rodzicielskiej nad dzieckiem. Wszystko co musisz wiedzieć. - Metody pracy z uczniem zagrożonym i niedostosowanym społecznie i w jaki sposób wspierać takiego ucznia.
- Metody i techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi
i młodzieżą w obszarze emocjonalno – społecznym. - Mutyzm wybiórczy
– jak pomóc pokonać lęk przed mówieniem? - Jak skonstruować dokumentację dla ucznia
z opinią z poradni psychologiczno – pedagogicznej
oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
bez opinii, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego. Gotowe wzory. - Jak dobrze opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia oraz IPET zgodnie z aktualnymi przepisami prawa?
- Jak przygotować program wychowawczo-profilaktyczny
z wytycznymi MEN na rok szkolny 2024/2025? - Neurodydaktyka – jak wykorzystać ją do zmian w nauczaniu?
- Jak zadbać o bezpieczeństwo nauczycieli
podczas współpracy z rodzicami uczniów?
Ujęcie prawne. - NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA w świetle nowych przepisów prawnych.
- Odpowiedzialność prawna nauczycieli wobec trudnych zachowań uczniów, w oparciu o odpowiednie procedury bezpieczeństwa.
- Odpowiedzialność prawna nauczycieli
w roku 2024/2025– jak nauczyciel może zmniejszyć
ryzyko w pracy? - Porozumienie podstawą dobrego funkcjonowania szkoły
– rodzice i uczniowie. - Trudne rozmowy z rodzicami – jak je prowadzić?
- Przemoc rówieśnicza w szkole i cyberprzestrzeni
– rozpoznawanie, skuteczna profilaktyka i interwencja
zgodnie z przyjętymi Standardami Ochrony Małoletnich. - Trudne oraz prowokacyjne zachowania uczniów w szkole
– jak sobie z nimi radzić? - Wpływ mediów na psychikę i zachowania uczniów.
- Wspomaganie ucznia w rozwoju osobowym
jako cel edukacji. - Wszystko co trzeba wiedzieć o bezpieczeństwie
ucznia w szkole. - Wypalenie zawodowe nauczycieli
– czym jest i jak sobie z nim radzić? - Wytyczne MEN: Wzmacnianie kondycji psychicznej
uczniów i profilaktyka zdrowia – ważny cel strategiczny programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły. - Dobra atmosfera w zespole nauczycielskim
podstawą pozytywnego klimatu w szkole. - Dobra komunikacja oraz relacja nauczyciel – uczeń podstawą efektywnej nauki.
- Doskonalenie kompetencji dyrektorów i nauczycieli szkół
w zakresie warunków i sposobu ocenia wewnątrzszkolnego. - Cyberprzemoc – przemoc w sieci i zagrożenia
z nią związane. - Zarządzanie bezpieczeństwem w szkole.
Najważniejsze regulacje i procedury. - Bezpieczne wycieczki szkolne.
- Przygotowanie uczniów do egzaminów ósmoklasisty
w związku z wprowadzonymi zmianami. - Narzędzia myślenia krytycznego (w tym rutyny).
- Rozwijanie myślenia pytajnego.
- Sposoby i ciekawe rozwiązania na uatrakcyjnienie lekcji.
- Co to jest i na czym polega pomiar dydaktyczny?
- Czym są kompetencje cyfrowe?
Jak je rozwijać wśród uczniów i nauczycieli?
Koszt szkolenia:
Zadzwoń do nas!
Istnieje możliwość współorganizacji szkolenia z inną placówką,
co pozwala na wspólne uczestnictwo i podział kosztu.
Co zyskasz?
Wzory pism i druków: Praktyczne szablony i przykłady dokumentów, które ułatwią Ci codzienną pracę.
Gotowe rozwiązania: Skuteczne narzędzia i metody, które możesz
od razu zastosować w swojej działalności.
Przejrzystość i prostota: Jasne i zrozumiałe materiały, które umożliwiają szybkie przyswajanie wiedzy.
Imienne zaświadczenia dla każdego uczestnika
zgodne z wytycznymi MEN.
Certyfikat zbiorczy dla całego Grona Pedagogicznego świadczący
o ukończonym szkoleniu.
Nie znalazłeś interesującego Cię tematu?
Przedstaw nam temat,
a my przygotujemy ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.
Masz pytanie?
Zadzwoń!
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania.