Jak rozpoznawać problemy wychowawcze oraz reagować na dysfunkcje u dzieci w wieku szkolnym?

Nauczyciele coraz częściej w swojej pracy spotkają się z uczniami z problemami
wychowawczymi, takimi jak: dysfunkcje rozwojowe, agresywne, opozycyjno – buntownicze
zachowania, zaburzenia nastroju czy nowe uzależnienia. W dzisiejszych czasach dzieci
i młodzież doświadczają na bardzo dużą skalę trudności emocjonalnych i poznawczych,
co ma wpływ na ich zachowania i relacje społeczne.

Nauczyciele i specjaliści w szkołach obserwują, iż problemy współczesnych uczniów
są skomplikowane, dotykają wielu obszarów i są zazwyczaj trudne do rozwiązania.
W związku z tym niezwykle istotna jest znajomość i rozumienie mechanizmów funkcjonowania
dziecka na poszczególnych etapach rozwojowych, zagrożeń oraz symptomów różnych
trudności, by prawidłowo rozpoznać problemy i znaleźć odpowiednie rozwiązania.

Podczas szkolenia przekazana zostanie wiedza oraz praktyczne wskazówki
umożliwiające diagnozę problemów i trudności uczniów, propozycje rozwiązań,
ścieżki postępowania oraz podpowiedzi jak efektywnie współpracować z rodzicami.

KORZyści ze szkolenia:

Uczestnicy po szkoleniu:

  • poznają najczęstsze przyczyny występowania problemów wychowawczych uczniów,
  • poznają symptomy wybranych problemów: dysfunkcje rozwojowe, zachowania
    agresywne, opozycyjno – buntownicze, zaburzenia nastroju, nowe uzależnienia,
  • dowiedzą się, jak reagować w sytuacjach problematycznych,
  • nauczą się umiejętnego zarządzania i regulacji emocji,
  • uzyskają wiedzę dotyczącą metod pracy z uczniem sprawiającym trudności
    i jego rodzicami.

Program szkolenia:

  1. Przyczyny problemów wychowawczych i trudności uczniów.
  2. Symptomy i rozpoznawanie wybranych problemów wychowawczych: dysfunkcje
    rozwojowe, zachowania agresywne, opozycyjno – buntownicze, zaburzenia nastroju,
    nowe uzależnienia
  3. Zasady komunikacji z uczniem i jego rodzicami. Przykłady arkuszy wywiadu
    pogłębiającego wiedzę o uczniu i jego mechanizmach funkcjonowania.
  4. Przykładowe metody pracy z uczniem przejawiającym trudne zachowania.
  5. Prewencja i interwencja w przypadku zaburzeń nastroju
  6. Uzależnienia od internetu, mediów społecznościowych i nowych technologii
    –prewencja i interwencja.
  7. Sposoby redukcji stresu i regulacji własnych emocji.
  8. Jak motywować rodziców do współpracy i budować porozumienie na rzecz poprawy
    funkcjonowania dziecka i jego właściwego rozwoju praktyczne wskazówki, przykładowe rozwiązania.
JOANNA CICHMIŃSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 144

KATARZYNA KOWALSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 160

MAGDALENA
TURSKA-KICMAN
specjalista
ds. technicznych

502 300 177

Podobne wpisy