Jak rozpoznawać problemy wychowawcze oraz reagować na dysfunkcje u dzieci w wieku szkolnym?
Nauczyciele coraz częściej w swojej pracy spotkają się z uczniami z problemami
wychowawczymi, takimi jak: dysfunkcje rozwojowe, agresywne, opozycyjno – buntownicze
zachowania, zaburzenia nastroju czy nowe uzależnienia. W dzisiejszych czasach dzieci
i młodzież doświadczają na bardzo dużą skalę trudności emocjonalnych i poznawczych,
co ma wpływ na ich zachowania i relacje społeczne.
Nauczyciele i specjaliści w szkołach obserwują, iż problemy współczesnych uczniów
są skomplikowane, dotykają wielu obszarów i są zazwyczaj trudne do rozwiązania.
W związku z tym niezwykle istotna jest znajomość i rozumienie mechanizmów funkcjonowania
dziecka na poszczególnych etapach rozwojowych, zagrożeń oraz symptomów różnych
trudności, by prawidłowo rozpoznać problemy i znaleźć odpowiednie rozwiązania.
Podczas szkolenia przekazana zostanie wiedza oraz praktyczne wskazówki
umożliwiające diagnozę problemów i trudności uczniów, propozycje rozwiązań,
ścieżki postępowania oraz podpowiedzi jak efektywnie współpracować z rodzicami.
KORZyści ze szkolenia:
Uczestnicy po szkoleniu:
Program szkolenia:
- Przyczyny problemów wychowawczych i trudności uczniów.
- Symptomy i rozpoznawanie wybranych problemów wychowawczych: dysfunkcje
rozwojowe, zachowania agresywne, opozycyjno – buntownicze, zaburzenia nastroju,
nowe uzależnienia - Zasady komunikacji z uczniem i jego rodzicami. Przykłady arkuszy wywiadu
pogłębiającego wiedzę o uczniu i jego mechanizmach funkcjonowania. - Przykładowe metody pracy z uczniem przejawiającym trudne zachowania.
- Prewencja i interwencja w przypadku zaburzeń nastroju
- Uzależnienia od internetu, mediów społecznościowych i nowych technologii
–prewencja i interwencja. - Sposoby redukcji stresu i regulacji własnych emocji.
- Jak motywować rodziców do współpracy i budować porozumienie na rzecz poprawy
funkcjonowania dziecka i jego właściwego rozwoju praktyczne wskazówki, przykładowe rozwiązania.