Metody i techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą w obszarze emocjonalno – społecznym.

Kompetencje emocjonalno – społeczne są jednymi z najważniejszych kompetencji człowieka
warunkującymi  rozumienie i regulację emocji, nawiązywanie i budowanie satysfakcjonujących relacji,
radzenie sobie w różnych i złożonych sytuacjach interpersonalnych, współdziałanie w grupie, zespole, rozwiązywanie problemów i konfliktów. 

U dzieci i młodzieży coraz częściej obserwuje się obniżenie nastroju, 
różne problemy emocjonalne, na niskim poziomie umiejętności społeczne, małą świadomość siebie.
Stąd niezwykle ważne zadanie, które stoi przed specjalistami i nauczycielami w szkole na najbliższe lata,
to pomoc uczniom w bieżących trudnościach, a także w nabywaniu i doskonaleniu kompetencji emocjonalno – społecznych.

Podczas szkolenia omówione zostaną zadania rozwojowe i zaburzenia w sferze emocjonalo – społecznej dzieci w wieku 7-14 lat,
umiejętności wchodzące w skład kompetencji emocjonalno – społecznych, sposoby nauki 
i rozwijania umiejętności emocjonalo – społecznych u uczniów na zajęciach z całą klasą i w małych grupach.
Przedstawione zostaną wybrane metody i techniki terapeutyczne w pracy indywidualnej i grupowej.

KORZyści ze szkolenia:

  • Słuchacz ugruntuje swoją wiedze dotyczącą kompetencji emocjonalno – społecznych.
  • Wiedzieć będzie jak diagnozować potrzeby uczniów w obszarze emocjonalno – społecznym
    oraz jak planować pracę terapeutyczną, konstruować programy i scenariusze zajęć odpowiednio
    do rozpoznanych potrzeb.
  • Słuchacz pozna przykłady dobrych praktyk, wybrane metody pracy, techniki,
    przykładowe scenariusze zajęć z klasą, grupowych i indywidualnych.
  • Słuchacz pozna wybrane techniki terapeutyczne z nurtu TSR (terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach),
    terapii poznawczo – behawioralnej, socjoterapii.

Program szkolenia:

  1. Podstawy teoretyczne kompetencji emocjonalno – społecznych – definicje, umiejętności składowe.
  2. Zadania rozwojowe i zaburzenia w sferze emocjonalno – społecznej dzieci w wieku 7-14 lat.
  3. Metody i sposoby diagnozowania potrzeb uczniów w obszarze emocjonalno – społecznym.
  4. Zasady planowania pracy terapeutycznej, budowania programów i scenariuszy zajęć. 
  5. Wybrane metody pracy, techniki – z nurtu TSR, bajkoterapia, metody stosowane w socjoterapii,
    metody poznawczo – behawioralne.
  6. Przykłady programów, scenariuszy zajęć, kart pracy. Literatura i przydatne linki.
  7. Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej. 
  8. Współpraca z rodzicami uczniów , wychowawcami i nauczycielami.
  9. Pytania do wykładowcy.
JOANNA CICHMIŃSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 144

KATARZYNA KOWALSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 160

MAGDALENA
TURSKA-KICMAN
specjalista
ds. technicznych

502 300 177

Podobne wpisy