Metody i techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą w obszarze emocjonalno – społecznym.
Kompetencje emocjonalno – społeczne są jednymi z najważniejszych kompetencji człowieka
warunkującymi rozumienie i regulację emocji, nawiązywanie i budowanie satysfakcjonujących relacji,
radzenie sobie w różnych i złożonych sytuacjach interpersonalnych, współdziałanie w grupie, zespole, rozwiązywanie problemów i konfliktów.
U dzieci i młodzieży coraz częściej obserwuje się obniżenie nastroju,
różne problemy emocjonalne, na niskim poziomie umiejętności społeczne, małą świadomość siebie.
Stąd niezwykle ważne zadanie, które stoi przed specjalistami i nauczycielami w szkole na najbliższe lata,
to pomoc uczniom w bieżących trudnościach, a także w nabywaniu i doskonaleniu kompetencji emocjonalno – społecznych.
Podczas szkolenia omówione zostaną zadania rozwojowe i zaburzenia w sferze emocjonalo – społecznej dzieci w wieku 7-14 lat,
umiejętności wchodzące w skład kompetencji emocjonalno – społecznych, sposoby nauki
i rozwijania umiejętności emocjonalo – społecznych u uczniów na zajęciach z całą klasą i w małych grupach.
Przedstawione zostaną wybrane metody i techniki terapeutyczne w pracy indywidualnej i grupowej.
KORZyści ze szkolenia:
Program szkolenia:
- Podstawy teoretyczne kompetencji emocjonalno – społecznych – definicje, umiejętności składowe.
- Zadania rozwojowe i zaburzenia w sferze emocjonalno – społecznej dzieci w wieku 7-14 lat.
- Metody i sposoby diagnozowania potrzeb uczniów w obszarze emocjonalno – społecznym.
- Zasady planowania pracy terapeutycznej, budowania programów i scenariuszy zajęć.
- Wybrane metody pracy, techniki – z nurtu TSR, bajkoterapia, metody stosowane w socjoterapii,
metody poznawczo – behawioralne. - Przykłady programów, scenariuszy zajęć, kart pracy. Literatura i przydatne linki.
- Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Współpraca z rodzicami uczniów , wychowawcami i nauczycielami.
- Pytania do wykładowcy.