Trudne oraz prowokacyjne zachowania uczniów w szkole – jak sobie z nimi radzić?
Trudne zachowania u uczniów stają się codziennością każdej szkoły.
Aby efektywnie nauczać, nie wystarczą odpowiednie kompetencje i przyjazne podejście do uczniów.
Wiele zależy od grupy podopiecznych i ich zachowań.
W sytuacjach, gdy uczniowie permanentnie przeszkadzają, np. hałasując czy psując własność innych dzieci, praca jest utrudniona.
O ile w przypadku uczniów starszych klas trudne zachowania przyjmują pewne schematy (np. pyskowanie nauczycielowi, chodzenie na wagary),
o tyle w klasach 1–3 są to najczęściej nieprzewidywalne sytuacje, trudne do sklasyfikowania.
Dlatego tak ważne jest umiejętne radzenie sobie z trudnymi zachowaniami uczniów. Jak robić to skutecznie?
Udział w szkoleniu pozwoli poznać nauczycielom różne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji
oraz metody radzenia sobie z agresywnymi zachowaniami uczniów.
KORZyści ze szkolenia:
Uczestnik szkolenia:
Program szkolenia:
- Trudne zachowania – definicje, przyczyny i funkcje.
- Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem odmawiającym współpracy
- Prowokacyjne zachowania uczniów – 6 kroków skutecznej interwencji.
- Omówienie wybranych aktów prawnych dotyczących bezpieczeństwa uczniów.
- Zasady efektywnej komunikacji