Trudne oraz prowokacyjne zachowania uczniów w szkole  – jak sobie z nimi radzić?

Trudne zachowania u uczniów stają się codziennością każdej szkoły.
Aby efektywnie nauczać, nie wystarczą odpowiednie kompetencje i przyjazne podejście do uczniów.
Wiele zależy od grupy podopiecznych i ich zachowań.
W sytuacjach, gdy uczniowie permanentnie przeszkadzają, np. hałasując czy psując własność innych dzieci, praca jest utrudniona.  
O ile w przypadku uczniów starszych klas trudne zachowania przyjmują pewne schematy (np. pyskowanie nauczycielowi, chodzenie na wagary),
o tyle w klasach 1–3 są to najczęściej nieprzewidywalne sytuacje, trudne do sklasyfikowania.
Dlatego tak ważne jest umiejętne radzenie sobie z trudnymi zachowaniami uczniów. Jak robić to skutecznie?

Udział w szkoleniu pozwoli poznać nauczycielom różne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji
oraz metody radzenia sobie z agresywnymi zachowaniami uczniów.

KORZyści ze szkolenia:

Uczestnik szkolenia:

  • Dowie się jak radzić sobie z uczniem trudnym.
  • Dowie się jakie są źródła trudnych oraz prowokacyjnych zachowań.
  • Dowiedzą się jak uczyć się na błędach i skupiać na rozwiązaniach.
  • Dowie się jak poprawić zachowanie ucznia w szkole.
  • Potrafi w sytuacjach konfliktowych budować efektywną komunikację z uczniem.
  • Dowie  się jak stawiać granice i skutecznie je egzekwować.

Program szkolenia:

  1. Trudne zachowania – definicje, przyczyny i funkcje.
  2. Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem odmawiającym współpracy
  3. Prowokacyjne zachowania uczniów – 6 kroków skutecznej interwencji.
  4. Omówienie wybranych aktów prawnych dotyczących bezpieczeństwa uczniów.
  5. Zasady efektywnej komunikacji
JOANNA CICHMIŃSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 144

KATARZYNA KOWALSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 160

MAGDALENA
TURSKA-KICMAN
specjalista
ds. technicznych

502 300 177

Podobne wpisy