Jak pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  (SPE) są w każdej klasie i na każdym poziomie edukacyjnym.
Stanowią wyzwanie w pracy nauczyciela. Najczęściej obejmujemy opieką i dostosowujemy pracę z dziećmi posiadającymi orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
Nie możemy jednak zapominać o tych wszystkich uczniach, którzy takiego dokumentu nie posiadają ,
a borykają się z różnymi trudnościami w sferze edukacyjnej czy emocjonalno – społecznej.

Właściwa identyfikacja trudności, indywidualnych potrzeb i możliwości dokonana przez nauczyciela na podstawie obserwacji i bieżącej pracy,
a także przy pomocy specjalisty przyczyni się do udzielenia odpowiedniego wsparcia,
pomocy i poprawy efektywności nauki i funkcjonowania każdego ucznia ze SPE.

Podczas szkolenia przybliżone zostaną metody i sposoby rozpoznawania trudności,
indywidualnych potrzeb edukacyjnychi rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych ucznia ze SPE,
zasady i praktyczne wskazówki do bieżącej pracyz uczniem ze SPE, sposoby pomocy i wspierania ucznia ze SPE. 

KORZyści ze szkolenia:

Po szkoleniu uczestnik:

  • Zna przepisy prawa oświatowego regulujące pracę z uczniem ze SPE.
  • Wie jak rozpoznawać trudności u uczniów, ich indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne.
  • Zna zasady, metody i sposoby  pracy z uczniem ze SPE  (uczniowie niepełnosprawni,
    ze specyficznymi trudnościami w nauce, z problemami emocjonalno – społecznymi)
  • Zna sposoby pomocy i wspierania ucznia ze SPE.

Program szkolenia:

  1. Krótka charakterystyka ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (uczniowie niepełnosprawni, ze specyficznymi trudnościami w nauce, z problemami emocjonalno – społecznymi)
  2. Prawo oświatowe regulujące pracę z uczniem ze SPE
  3. Identyfikacja trudności, rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych – metody, sposoby, praktyczne wskazówki
  4. Zasady pracy z uczniem ze SPE
  5. Metody i sposoby pracy z uczniem ze SPE w bieżącej pracy – przykłady, dobre praktyki, praktyczne wskazówki
  6. Zasady oceniania ucznia ze SPE
  7. Jak pomagać i wspierać ucznia ze SPE w jego trudnościach i codziennych problemach.
  8. Zasady współpracy z rodzicami ucznia ze SPE.
  9. Dokumentowanie pracy z uczniem ze SPE – przykłady dokumentów, zapisów, praktyczne wskazówki.
JOANNA CICHMIŃSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 144

KATARZYNA KOWALSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 160

MAGDALENA
TURSKA-KICMAN
specjalista
ds. technicznych

502 300 177

Podobne wpisy