Jak pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) są w każdej klasie i na każdym poziomie edukacyjnym.
Stanowią wyzwanie w pracy nauczyciela. Najczęściej obejmujemy opieką i dostosowujemy pracę z dziećmi posiadającymi orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
Nie możemy jednak zapominać o tych wszystkich uczniach, którzy takiego dokumentu nie posiadają ,
a borykają się z różnymi trudnościami w sferze edukacyjnej czy emocjonalno – społecznej.
Właściwa identyfikacja trudności, indywidualnych potrzeb i możliwości dokonana przez nauczyciela na podstawie obserwacji i bieżącej pracy,
a także przy pomocy specjalisty przyczyni się do udzielenia odpowiedniego wsparcia,
pomocy i poprawy efektywności nauki i funkcjonowania każdego ucznia ze SPE.
Podczas szkolenia przybliżone zostaną metody i sposoby rozpoznawania trudności,
indywidualnych potrzeb edukacyjnychi rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych ucznia ze SPE,
zasady i praktyczne wskazówki do bieżącej pracyz uczniem ze SPE, sposoby pomocy i wspierania ucznia ze SPE.
KORZyści ze szkolenia:
Po szkoleniu uczestnik:
Program szkolenia:
- Krótka charakterystyka ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (uczniowie niepełnosprawni, ze specyficznymi trudnościami w nauce, z problemami emocjonalno – społecznymi)
- Prawo oświatowe regulujące pracę z uczniem ze SPE
- Identyfikacja trudności, rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych – metody, sposoby, praktyczne wskazówki
- Zasady pracy z uczniem ze SPE
- Metody i sposoby pracy z uczniem ze SPE w bieżącej pracy – przykłady, dobre praktyki, praktyczne wskazówki
- Zasady oceniania ucznia ze SPE
- Jak pomagać i wspierać ucznia ze SPE w jego trudnościach i codziennych problemach.
- Zasady współpracy z rodzicami ucznia ze SPE.
- Dokumentowanie pracy z uczniem ze SPE – przykłady dokumentów, zapisów, praktyczne wskazówki.