Wpływ mediów na psychikę i zachowania uczniów.
N. Kardaras w swojej książce pt.: Dzieci ekranu pisze:
„Dlaczego więc jesteśmy tak przygnębieni i samotni? Nie powinno tak być – im bardziej się ze sobą łączymy, tym powinniśmy być szczęśliwsi i bardziej spełnieni. A jednak nie jesteśmy […}. Jesteśmy jednym z najbardziej samotnych społeczeństw w historii. Najnowsze badania popierają teorię, że podczas gdy media społecznościowe i technologia sprawiły, że jesteśmy ze sobą bardziej połączeni, staliśmy się coraz bardziej przygnębieni”.
Dzieci i młodzież nie wyobrażają sobie dziś życia bez smartfonu, komputera, w tym mediów społecznościowych.
Badania pokazują, że wydłuża się czas spędzany przez dzieci przed ekranem. Coraz więcej najmłodszych i młodzieży sięga do internetu
po treści niedostosowane do ich wieku rozwojowego, co ma ogromny wpływ na ich psychikę, a w dalszej kolejności na zachowania.
Podczas szkolenia przybliżone zostaną wyniki badań dotyczących wpływu mediów na psychikę i zachowania dzieci i młodzieży, z jakimi problemami borykają się młodzi ludzie. Przedstawione zostaną przykłady strategii profilaktycznych oraz sposoby i praktyczne wskazówki jak pomóc dzieciom i młodzieży borykającej się z problemami wynikającymi z nadużywania mediów we współpracy z rodzicami.
KORZyści ze szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnicy:
Program szkolenia:
- Jak media wpływają na psychikę i zachowania uczniów? – przedstawienie badań naukowych
- Korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z mediów przez dzieci w wieku szkolnym.
- Jakie konsekwencje neurobiologiczne niesie nadmierne używanie mediów przez dzieci?
- Symptomy nadmiernego używania mediów przez uczniów.
- Metody i sposoby pomocy dzieciom nadużywających bądź uzależnionym od mediów, praktyczne wskazówki.
- Jak rozwijać postawy rodzicielskie wzmacniające optymalne korzystanie z mediów przez ich dzieci? – praktyczne wskazówki, przykłady dobrych praktyk.
- Strategie profilaktyczne w obszarze korzystania z mediów – przykłady dobrych praktyk.