Wpływ mediów na psychikę i zachowania uczniów.

N. Kardaras w swojej książce pt.: Dzieci ekranu pisze:
Dlaczego więc jesteśmy tak przygnębieni i samotni? Nie powinno tak być – im bardziej się ze sobą łączymy, tym powinniśmy być szczęśliwsi i bardziej spełnieni. A jednak nie jesteśmy […}. Jesteśmy jednym z najbardziej samotnych społeczeństw w historii. Najnowsze badania popierają teorię, że podczas gdy media społecznościowe i technologia sprawiły, że jesteśmy ze sobą bardziej połączeni, staliśmy się coraz bardziej przygnębieni”.

Dzieci i młodzież nie wyobrażają sobie dziś życia bez smartfonu, komputera, w tym mediów społecznościowych.
Badania pokazują, że wydłuża się czas spędzany przez dzieci przed ekranem. Coraz więcej najmłodszych i młodzieży sięga do internetu
po treści niedostosowane do ich wieku rozwojowego, co ma ogromny wpływ na ich psychikę, a w dalszej kolejności na zachowania.

Podczas szkolenia przybliżone zostaną wyniki badań dotyczących wpływu mediów na psychikę i zachowania dzieci i młodzieży, z jakimi problemami borykają się młodzi ludzie. Przedstawione zostaną przykłady strategii profilaktycznych oraz sposoby i praktyczne wskazówki jak pomóc dzieciom i młodzieży borykającej się z problemami wynikającymi z nadużywania mediów we współpracy z rodzicami.

KORZyści ze szkolenia:

Podczas szkolenia uczestnicy:
  • Zdobędą kompetencje i wiedzę z obszarów dotyczących wpływu mediów na rozwój psychiczny i emocjonalny dziecka.
  • Poszerzą wiedzę na temat korzyści i zagrożeń wynikających z korzystania z mediów w wieku szkolnym.
  • Poszerzą wiedzę na temat konsekwencji neurobiologicznych nadmiernego stosowania mediów, szczególnie w obszarze rozwoju psychicznego i emocjonalnego.
  • Wiedzieć będą jak rozwijać postawy rodzicielskie wzmacniające optymalne korzystanie z mediów przez dzieci.

Program szkolenia:

  1. Jak media wpływają na psychikę i zachowania uczniów? – przedstawienie badań naukowych
  2. Korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z mediów przez dzieci w wieku szkolnym.
  3. Jakie konsekwencje neurobiologiczne niesie nadmierne używanie mediów przez dzieci?
  4. Symptomy nadmiernego używania mediów przez uczniów.
  5. Metody i sposoby pomocy dzieciom nadużywających bądź uzależnionym od mediów, praktyczne wskazówki.
  6. Jak rozwijać postawy rodzicielskie wzmacniające optymalne korzystanie z mediów przez ich dzieci? – praktyczne wskazówki, przykłady dobrych praktyk.
  7. Strategie profilaktyczne w obszarze korzystania z mediów – przykłady dobrych praktyk.
JOANNA CICHMIŃSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 144

KATARZYNA KOWALSKA
specjalista ds. szkoleń

502 300 160

MAGDALENA
TURSKA-KICMAN
specjalista
ds. technicznych

502 300 177

Podobne wpisy