Nowe wyzwania w pracy pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole, placówce oświatowejw roku 2024/2025.
W placówkach oświatowych zatrudniani są specjaliści, którzy wykonują szereg odpowiedzialnych i ważnych zadań ze sfery wychowawczej, opiekuńczej, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz dydaktycznej.
Jakie kwalifikacje są niezbędne do zajmowania stanowiska pedagoga, psychologa w różnorodnych szkołach
i placówkach.
Jaki jest wymiar pracy oraz zakres zadań i obowiązków określanych prawem zewnętrznym
i wewnątrzszkolnym? Jak te zadania w sposób efektywny planować i realizować?
Obecna kondycja psychiczna dzieci, młodzieży i dorosłych wymaga od specjalistów podejmowania nowych zadań oraz zmierzenia się z trudnymi problemami, najczęściej natury emocjonalnej, związanych
z doznawaną przemocą, zagrożeń zdrowia psychicznego uczniów, rodziców, nauczycieli.
Jak efektywnie wspierać i udzielać pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i ich rodzicom?
Jakie przydatne zagadnienia realizować w ramach programu wychowawczo- profilaktycznego?
Jakie rozwiązania prawne, procedury zastosować w przypadku różnych nowych sytuacji problemowych?
Jak w bieżącej pracy wykorzystywać sposoby komunikacji oraz prowadzić zajęcia specjalistyczne
z wykorzystaniem technologii cyfrowych?
Jak sobie radzić sobie z nowymi wyzwaniami, dbając jednocześnie o swoje zdrowie psychiczne?
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają odpowiedzi na powyższe pytania, przykłady rozwiązań różnych sytuacji problemowych oraz dobrych praktyk z zakresu działań szkolnych specjalistów.
Edukator:
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Program szkolenia:
- Szkolni specjaliści – podstawy prawne funkcjonowania w przedszkolach, szkołach, placówkach oświatowych.
- Kwalifikacje, wymiar czasu pracy – wymogi formalne.
- Zakres zadań i odpowiedzialności specjalistów w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego.
- Planowanie pracy z uwzględnieniem diagnozy środowiska szkolnego.
- Profilaktyka zdrowia psychicznego i edukacja emocjonalna – nowe wyzwania specjalistów.
- Realizacja Standardów ochrony małoletnich.
- Współpraca szkolnych specjalistów z nauczycielami, dyrektorem placówki, rodzicami,
poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi instytucjami pracującymi na rzecz dziecka i rodziny. - Co robią inni – przykłady dobrych praktyk,
- Dokumentowanie pracy specjalistów w placówce.
- Wymiana doświadczeń, pytania, dyskusja.
W ramach szkolenia otrzymasz:
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie cyfrowej.
- Dogodne warunki płatności: 7 lub 14 dni po zakończeniu szkolenia.
- Imienne zaświadczenie zgodne z wytycznymi MEN w formie elektronicznej.
Masz więcej pytań?
Zapraszamy do kontaktu:
ZADZWOŃ DO NAS:
502 300 144 Joanna Cichmińska
502 300 160 Katarzyna Kowalska
502 300 177 Magdalena Turska-Kicman