|

Nowe wyzwania w pracy pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole, placówce oświatowejw roku 2024/2025.

W placówkach oświatowych zatrudniani są specjaliści, którzy wykonują szereg odpowiedzialnych i ważnych zadań ze sfery wychowawczej, opiekuńczej, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz dydaktycznej.

Jakie kwalifikacje są niezbędne do zajmowania stanowiska pedagoga, psychologa w różnorodnych szkołach
i placówkach.

Jaki jest wymiar pracy oraz zakres zadań i obowiązków określanych prawem zewnętrznym
i wewnątrzszkolnym? Jak te zadania w sposób efektywny planować i realizować?

Obecna kondycja psychiczna dzieci, młodzieży i dorosłych wymaga od specjalistów podejmowania nowych zadań oraz zmierzenia się z trudnymi problemami, najczęściej natury emocjonalnej, związanych
z doznawaną przemocą, zagrożeń zdrowia psychicznego uczniów, rodziców, nauczycieli.
Jak efektywnie wspierać i udzielać pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i ich rodzicom?

Jakie przydatne zagadnienia realizować w ramach programu wychowawczo- profilaktycznego?

Jakie rozwiązania prawne, procedury zastosować w przypadku różnych nowych sytuacji problemowych?

Jak w bieżącej pracy wykorzystywać sposoby komunikacji oraz prowadzić zajęcia specjalistyczne
z wykorzystaniem technologii cyfrowych?

Jak sobie radzić sobie z nowymi wyzwaniami, dbając jednocześnie o swoje zdrowie psychiczne?

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają odpowiedzi na powyższe pytania, przykłady rozwiązań różnych sytuacji problemowych oraz dobrych praktyk z zakresu działań szkolnych specjalistów.

Edukator:

Anna Polak– Psycholożka, pedagożka, socjoterapeutka, certyfikowana trenerka i edukatorka, specjalistka w zakresie wychowania, profilaktyki, pomocy psychologiczno- pedagogicznej i terapii dzieci i młodzieży z 28 letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalistka w zakresie wdrażania systemu zarządzania jakością według norm ISO oraz kontroli zarządczej.
Była wieloletnia Prezes Zarządu Stowarzyszenia Pomocy Dzieci i Młodzieży „Perspektywa”. Obecnie pracuje w szkole podstawowej na stanowisku psychologa i pedagoga oraz prowadzi Gabinet Psychologiczny dla Dzieci i Młodzieży EMPATIA.
Dyrektor pedagogiczny placówki Horyzont Szkolenia Oświatowe.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Uczestnik szkolenia pozna aktualne przepisy prawa oświatowego związane  z funkcjonowaniem  specjalistów w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej.
  • Słuchacz potrafi zgodnie z przepisami prawa zaplanować swoją pracę adekwatnie do specyfiki placówki.
  • Uczestnik pozna sposoby realizacji różnorodnych zadań, wynikających szczególnie
    z obszaru pomocy psychologiczno-pedagogicznej, profilaktyki zdrowia psychicznego, edukacji emocjonalnej.
  • Uczestnik wie, jak realizować i dokumentować swoje zadania.

Program szkolenia:

  1. Szkolni specjaliści – podstawy prawne funkcjonowania w przedszkolach, szkołach, placówkach oświatowych.
  2. Kwalifikacje, wymiar czasu pracy – wymogi formalne.
  3. Zakres zadań i odpowiedzialności specjalistów w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego.
  4. Planowanie pracy z uwzględnieniem diagnozy środowiska szkolnego.
  5. Profilaktyka zdrowia psychicznego i edukacja emocjonalna – nowe wyzwania specjalistów.
  6. Realizacja Standardów ochrony małoletnich.
  7. Współpraca szkolnych specjalistów z nauczycielami, dyrektorem placówki, rodzicami,
    poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi instytucjami pracującymi na rzecz dziecka i rodziny.
  8. Co robią inni – przykłady dobrych praktyk,
  9. Dokumentowanie pracy specjalistów w placówce.
  10. Wymiana doświadczeń, pytania, dyskusja.

W ramach szkolenia otrzymasz:

  • Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie cyfrowej.
  • Dogodne warunki płatności: 7 lub 14 dni po zakończeniu szkolenia.
  • Imienne zaświadczenie zgodne z wytycznymi MEN w formie elektronicznej.

Masz więcej pytań?
Zapraszamy do kontaktu:

ZADZWOŃ DO NAS:

502 300 144 Joanna Cichmińska
502 300 160 Katarzyna Kowalska
502 300 177 Magdalena Turska-Kicman

Podobne wpisy