Podsumowanie działań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej po i półroczu roku szkolnego 2024/25. Jak dobrze przygotować ocenę efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Zbliża się koniec pierwszego półrocza, czas podsumowań, warto więc również dokonać oceny efektywności udzielanej w placówce pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Mimo iż pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest realizowana w przedszkolu, szkole od kilku lat, praktycznie w niezmienionej formie, wśród nauczycieli i wychowawców pojawiają się wątpliwości dotyczące dokonania wyżej wymienionej oceny.
Rola oceny efektywności jest bardzo ważna. Dzięki dobrze przygotowanej ocenie efektywności, uczniowie mają szansę otrzymać pomoc adekwatną do ich potrzeb i możliwości. Jest to również cenne źródło informacji dla dyrektora na użytek pełnionego nadzoru pedagogicznego.
Podczas szkolenia przedstawione zostaną praktyczne wskazówki
dotyczące podsumowania organizacji i udzielania wsparcia i pomocy psychologiczno- pedagogicznej
w szkole i przedszkolu, dokonywania oceny efektywności, sposobów dokumentowania,
zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego, a także gotowe wzory dokumentów.
Edukator:
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Po szkoleniu uczestnicy:
Program szkolenia:
- Znaczenie i cele podsumowania działań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Obowiązki i zadania nauczycieli, wychowawców i specjalistów w zakresie monitorowania i podsumowania
pomocy psychologiczno – pedagogicznej i ich dokumentowanie (min. monitorowanie udzielanej pomocy,
bieżące rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka, ucznia,
jego trudności w funkcjonowaniu w przedszkolu, szkole, ocena efektywności udzielanej pomocy
psychologiczno – pedagogicznej, planowanie dalszych działań) – przykładowe wzory. - Dokumentowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej dziecku, uczniowi z opinią :
realizacja, ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej z wnioskami
i zaleceniami do dalszej pracy – przykładowe wzory. - Dokumentowanie pracy z dzieckiem, uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego: ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej, modyfikacja IPET, – przykładowe wzory.
- Dokumentowanie realizacji i oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych i poszczególnych form
pomocy psychologiczno – pedagogicznej (zajęcia specjalistyczne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze, itd.)
– dzienniki, przykładowe programy. - Pytania do wykładowcy
W ramach szkolenia otrzymasz:
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie cyfrowej.
- Dogodne warunki płatności: 7 lub 14 dni po zakończeniu szkolenia.
- Imienne zaświadczenie zgodne z wytycznymi MEN w formie elektronicznej.
Masz więcej pytań?
Zapraszamy do kontaktu:
ZADZWOŃ DO NAS:
502 300 144 Joanna Cichmińska
502 300 160 Katarzyna Kowalska
502 300 177 Magdalena Turska-Kicman